tirsdag den 5. juli 2011

Puha, sikke en dag :-(

Ja nu kommer der altså lige et indlæg der ikke omhandler mad, som min blog jo stort set kun gør..

I dag fandt jeg min kanin i sit bur, hvor han sad fast med tænderne i tremmerne, spørg mig ikke hvordan det kunne lade sig gøre.. Og jeg kunne bare ikke få ham fri, og kunne bare se hvor udmattet han var, aner jo ikke hvor længe han har "hængt" der.. Jeg skyndte mig at ringe til min kæreste i panik, som kom hjem med det samme. Men han kunne heller ikke få ham fri, vi var godt klar over at Peanut skulle aflives :-( .. Jeg ringede så stortudende til vores dyrlæges vagttelefon, og fik fat på en fra en anden klinik, som ikke ville komme, men bad os ringe til falck, som heller ikke ville komme.. Måtte ringe til 4-5 dyrlæger, inden vi endelig fandt en der ville komme og hjælpe min lille skat... 1 minut inden dyrlægen ankom, havde min kærestes ven fået Peanut fri, men han var meget udmattet.. Dyrlægens dom var at han ikke ville garantere han overlevede natten, samt han kunne se han havde meget deforme tænder, og hvis han overlevede, ville det betyde dyrlæge 1 gang om måneden.. Jeg kunne slet ikke bærer tanken om Peanut måske skulle ligge og lide, så jeg valgte at give ham fred, som dyrlægen også anbefalede...

Men puha hvor var det dog hårdt.. Jeg har hylet som et hysterrisk barn, så meget at jeg måtte ud og sige hej til ulrik, samt hyperventilerede.. Det var simpelthen så frygteligt at finde sit elskede dyr sådan, og selvom der kun gik 20-30 min, inden dyrlægen var her, føltes det som en evighed..

Dyrlægen var meget chokeret over at vores dyrlægevagt ikke ville komme, og at de andre heller ikke ville, og sagde han ville ringe og snakke med dem, for det kunne dælme ikke passe man som dyrlæge, ikke ville rede et dyr i nød.. Og jeg er HELT enig med ham.. Jeg er faktisk så sur over det, at jeg har valgt at kontakte tv2 østjylland, og har fået en mail tilbage fra en af nyhedsoplæseren, at han har læst min historie, og sendt den vidre til redaktøren der har vagt i morgen, så jeg håber de vil tage historien op, at dyrlæger bare lader dyr lide, og nægter at hjælpe.. Jeg tyder stadig , har dog pauser nu, men ud af det blå begynder jeg ind imellem. Savner min lille pelstot så frygtelig meget allerede , og føler jeg har svigtet ham :-(

3 kommentarer:

  1. Æv det gør mig virkelig ondt at høre :-( Og samtidig er jeg da virkelig også forarget over sådan nogle dyrlæger! Stor respekt for at du er gået videre til pressen!
    Kæmpe knus til dig herfra!

    SvarSlet
  2. Det var dog en forfærdelig oplevelse og stakkels lille dyr altså.
    Jeg vil virkelig håbe nogen vil råbe op om det - for det er virkelig ikke i orden at være ligeglad.

    Kan godt forstå du er ked..

    SvarSlet
  3. Tusinde tak skal i have.. Det var så skrækkelig en oplevelse, og jeg blev bare mere og mere panisk for hvert afslag vi fik, heldigvis fandt vi en dyrlæge til sidst. Jeg hylede virkelig som et lille barn, når de bliver hysterrisk kede af det, rystede, måtte ud og kaste opå osv, det var så skrækkeligt altså.. Har slet ikke sovet i nat, fordi jeg har hylet i tide og utide, og har også hylet en del gange i dag, savner min lille pelstot så meget :-(

    SvarSlet