torsdag den 22. september 2011

Croissanter


Her til aften fik jeg lyst til lidt sødt, og kom i tanke om jeg havde en rulle croissant dej i køleskabet.. Jeg valgte så at peppe dem lidt op , med noget ag det skovbærmarcipan jeg fik tilsendt fra Odense..



Jeg smagte lige en klump marcipan inden jeg puttede det på dejen, og nøj det smager godt.. det har frugtsmagen, men alligevel også en smag af marcipan... Jeg var lidt spændt på, om det ville smage alt for kunstigt, men det gør det ikke.. Det overraskede mig positivt, og det er helt sikkert en variant, jeg godt kunne finde på at købe, når den kommer i handlen til december..

Du kan se HER , hvad jeg fik tilsendt fra Odense...

Udover marcipanen, puttede jeg også lidt nougat fra Odense i... Og hold nu op hvor er de dog bare blevet gode :-)

Nu skal jeg bare have fundet ud af, hvad jeg skal bruge resten af marcipanen til. Jeg skal nok lave lidt konfektkugler, og så tror jeg også jeg vil prøve at putte lidt af det i noget hjemmelavet is...

Forresten, se lige hvor en fin farve skovbær marcipanen har..

3 kommentarer:

  1. Hvor ser den marcipan god ud.. !!! Jeg bruger altid odense marcipan når jeg bager, så den der skal da helt sikkert prøves..

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  2. Den smager også overraskende godt... Jeg glæder mig i hvert fald, til det kommer i butikkerne :-)

    SvarSlet
  3. Jeg glæææder mig til den kommer i handlen den marcipan der!

    SvarSlet