lørdag den 31. december 2011

Forsinket julegave og en skræmmende oplevelse..


I torsdags var vi ude ved min mormor til julefrokost, og der var min moster så sød at komme med en gave til mig.. Vi giver normalt ikke hinanden gaver til jul, men min moster syntes jeg fortjente en lille gave, så jeg fik disse 2 skønne ting, jeg er bare SÅ glad for det.. Jeg manglede nemlig sprøjteposer, og det vidste min moster.. Og tyller kan man jo aldrig få for mange af :-)

Vi har så også haft en mindre hyggelig oplevelse.. I lidt over en uge, har vi haft en meget underlig og ulækker lugt i vores lejlighed.. Vi fik det endelig sporet frem til at det kom ind ved nogle sprækker ved en plade i køkkenet.. Vi var nede ved viceværten i tirsdags og klage over lugten, og de lovede at undersøge skakter osv, da de mistænkte der måske lå en død rotte et sted.. Hele vores opgang stank også, og 2 beboere i stue etagen havde brokket sig over det også..
Torsdag gik kæresten så derned igen, da lugten var blevet værre, og han blev spist af med, at de ville finde ud af hvor lugten kom fra, når måle-manden kommer i næste uge, det er altså først på fredag han kommer i vores opgang..
Da kæresten kom op med den besked, ja der slog det nærmest gnister inde i min hjerne.. Ikke på vilkår jeg ville spises af med sådan en besked, og skulle leve i den stank 8 dage mere.. Så jeg røg en smøg for at falde ned, og gik så ned til viceværten.. Jeg fik fortalt jeg mente det mindste de kunne gøre var at banke på ved folk, og så finde ud af om lugten stammede derfra, og det gik de med til..
10 minutter senere kom de op til os, for at lugte hvordan lugten var i vores køkken, og vi blev enige om de ville fuge i sprækkerne, for at lukke lugten ude, indtil de havde fundet ud af hvad det skyldtes... Da de havde fuget gik der kun 15 minutters tid, så skal jeg lige love for der blev banket på oppe ved overboen, det var så politiet, som viceværterne havde ringet efter fordi han ikke åbnede.. Vi skulle jo så ud til min mormor, så vi måtte jo tage hjemmefra uden at vide hvad der skete..
Da vi kom hjem, stank der bare 40 gange værre i opgangen, end da vi tog hjemmefra, og vi kiggede på hinanden og blev enige om han garanteret lå død deroppe... Igår fik jeg så bekræftet af viceværten at overboen lå død i sin lejlighed, men det var ikke kunne ham der lugtede, men også en masse skrald..  Det er altså ret forfærdeligt at man kan være død , og ingen savner en, sikke en trist skæbne at have.. Dernæst er det altså bare ulækkert at det er det vi har gået og lugtet til i så lang tid.. Men nu er lugten af gode grunde forsvundet, og det er jo helt befriende..
Ja beklager dette lidt grænseoverskridende indlæg, håber ikke at have skræmt jer væk...

Rigtig godt nytår til alle jer der læser med, og pas nu på jer selv i aften :-)

2 kommentarer:

  1. ADR! :O Sikke en voldsom oplevelse - og ret skræmmende, at ingen savnede ham :(

    Well, rigtig godt nytår til dig og dine :) Håber du kommer godt ind i det nye år uden al for meget ståhej ;)

    SvarSlet
  2. Sikke dog en ubehagelig oplevelse... og stakkels mand...
    Rigtig godt nytår..
    KH Micha

    SvarSlet