onsdag den 25. januar 2012

Gulerodskage med citronglasur



Nu har jeg jo købt min elskede køkkenmaskine, og så er det altså lidt sjovere at bage , så igår fik jeg bagt en skøn gulerodskage.. Normalt ville jeg putte hakkede nødder og rosiner i, men det er min kæreste ikke så glad for, så dette undlod jeg...
Den blev super lækker og svampet, og er det stadig i dag.. Glasuren er bare alm. glasur, og så med lidt citronsaft og gul pastafarve i, kæresten mente at den i hvert fald skulle være gul, når nu det var citron ,og det er da også lidt hyggeligt med den gule farve :-)

Gulerodskage:

300 g. brun farin
2 dl rapsolie ( eller anden neutral olie)
4 æg
275 g. hvedemel
1½ tsk bagepulver
½ tsk. salt
1 tsk natron
2 tsk kanel
375 g revet gulerod.

- Pisk æg og farin sammen til en æggesnaps..

- Pisk olie og gulerødder i.

- Bland alle de tørre ingredienser, og pisk dem i æggesnapsen lidt efter lidt.

- Hældes i en smurt form, og bages ved 175 grader varmluft i ca. 40 minutter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar