torsdag den 21. juli 2011

Alternativ jordbær-tærte


Da jeg var barn, lavede min mormor altid en jordbær tærte næsten som denne, og da jeg den anden dag i føtex gik forbi tærtebundene, blev jeg simpelthen nød til at købe en med hjem.. Det var egentlig meningen at jeg ville have puttet jordbær ud over hele kagen, det gjorde min mormor :-) Men jeg var så "smart" at jeg tænkte jeg godt kunne lade kagen stå på køl mens jeg spiste, og så pynte med bær bagefter.. 'Men nej, for så var jordbær moussen jo stivnet, og bærene vil derfor ikke sidde fast.. Så jeg besluttede mig for bare at lave en enkelt række bær, og så putte nogle af de fine ribs i midten, så må vi bare tage lidt ekstra jordbær ved siden af..

Nøøøøj hvor er det bare godt, simpelt men super lækkert.. Har lige spise et stykke, og jeg blev helt nostalgisk ... Fik så mange barndomsminder frem, både pga. tærten, men også pga. ribsene. Da jeg var barn gik jeg altid på rov i mine oldeforældres have efter ribs, stikkelsbær, solbær og hindbær :-)

Jeg vil ikke smide en opskrift som sådan, for det er jo ret simpelt.. Jeg har bare købt tærtebunden i føtex, og jordbærmoussen er bare jordbær jeg lige har kogt op, og så blendet og iblandet husblas.... normalt når jeg laver jordbærmousse bruger jeg ikke bærene, men kun saften, men i dag blev det hele brugt...

Glæder mig allerede til at nyde et stykke mere i morgen :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar