mandag den 5. september 2011

Hjertegryde ..



Ja mange vil nok syntes at denne ret er ulækker, da rigtig mange mennesker ikke vil spise indmad.. Men vi elsker begge to denne ret, så det er noget vi får ind imellem.. Jeg bruger ikke nogen opskrift, men har laver det ud fra inspiration af min mormors version.. Jeg kan faktisk ikke huske præcis hvad min mormor putter i, men tror det er tæt på min version..


Hjertegryde:

2 svinehjerter
1 ds. hakkede tomater
1 stort finthakket løg
1 dåse champignon
2 tsk. tomatpure
Ærter
1/4 l madlavningsfløde
salt
Jævning..
Fedtstof

- Hjerterne rensen, og store fedtplamager, blodstrenge osv skæres fra. ( jeg giver det jeg skære fra råt til min hunde ) Derefter skæres de ud i mundrette bider...

- Lidt fedtstof varmes op i en gryde, og løgene kommes i.. Når de er blevet klare, tilsættes hjerterne, og de brunes så af..

- Champignonerne , de hakkede tomater og tomatpure tilsættes, og retten står og småsimre under låg i ca. 40-45 min.

- Fløden hældes ved, og retten simre videre i ca. 10 minutter..

- Til sidst tilsættes ærterne, og retten jævnes og smages til..

- Serveres med ris eller kartoffelmos..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar