onsdag den 29. juni 2011

Boller med solsikkekerner


Puha, sikke tidligt man skriver et indlæg, det er da vist ikke sket før *Gg*  Jeg har ikke kunnet sove i nat pga. smerter fra den pokkers helvedes ild, som stadig raser på min krop, så besluttede mig for at bruge noget tiden på at bage boller og kage.. Jeg havde en liter A38 i køleskabet, så allerede fra start vidste jeg at jeg skulle bage boller med det i.. Det blev til disse velduftende gyldne herligheder :-)


Boller med solsikkekerner:

1½ dl. lunken vand
50 g gær
1 dl A38
½ dl olie
50 g sukker
½ tsk salt
500-600 g mel
solsikke kerner.

- Gæren udrøres i vandet.

- A38, sukker , olie og solsikke kerner tilsættes og der røres rundt. Derefter tilsættes salten.

- Tilsæt melet lidt af gangen, og ælt godt.. Dejen skal være lidt klistret..

- Form bollerne, og stil dem på en bageplade.. Skal hæve i 30-45 minutter.

- Bages ved 175 grader varmluft i ca.10 minutter..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar