onsdag den 29. juni 2011

Drømmekage


Nu har min kæreste fablet om drømmekage , i jeg ved ikke hvor lang tid.. Og har lovet ham jeg nok skulle bage en i en uges tid, det er bare blevet udskudt dag efter dag.. Så nu forbarmede jeg mig altså over ham, og fik bakset en sammen. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at drømmekage ikke lige er min favoritkage, altså den smager da fint slet ikke det, men syntes bare den er fed og lidt kvalm på den ufede måde..Men ind imellem må man jo lige være god ved sin kæreste, det er der i hvert fald nogen der siger *Gg*

Drømmekage  :

250 g. mel
250 g sukker
50 g smør
3 æg
2 dl mælk
2 tsk bagepulver
1 tsk vaniliesukker


Fyld:

125 g. smør
½ dl mælk
200 g brun farin
100 g. kokosmel.

- Pisk æg og sukker godt sammen, til det bliver luftigt..

- Smelt smørret, og hæld mælken deri, og bland det derefter i æggesnapsen

- Bland mel, bagepulver og vanilie sammen, og rør det i dejen.

- Hæld dejen i en lille bradepande, og bag ved 175 g. varmluft i ca 25 minutter.

- Imens kagen bager, smeltes s mør og brun farin i en gryde, og mælk og kokos tilsættes og massen koges op under omrøring..

- Når kagen har bagt i ca 25 minutter. tages den ud, og fyldes hældes ovenpå og fordeles. Kagen bages nu i ca.10 minutter...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar