søndag den 19. juni 2011

Bøf stroganoff ala Pille .


Mmm, vi elsker simpelthen bare stroganoff, med masser af champignoner , og en god omgang kartoffelmos.. Jeg laver det ikke efter nogen opskrift, så den er sikker slet ikke korrekt, men det er nu sådan vi kan lide den :-)

Bøf stroganoff:

350-400 g. oksekød i strimler ( der står stroganoff på pakken fra supermarkedet)
300 g champignon skåret i kvarte
1 stort hakket løg
tomatpure ( ja jeg slumper mig altså frem. Men brugte næsten en af de store dåser)
paprika ( igen, jeg slumper mig frem, så bruger vel en 2-3 tsk. )
½ l madlavningsfløde
Salt

Kødet brunes i lidt fedtstof , og løg og champignon tilsættes og brunes med et par minutter...

Paprika og tomatpure tilsættes og blandes godt rundt, inden fløden til sidst tilsættes.. Derefter lader jeg retten stå og småsimre i 45-50 minutter, hvorefter jeg smager til med salt..

Serveres med kartoffelmos :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar