onsdag den 11. juli 2012

Koteletter i fad med karry.



Sådan en portion koteletter i fad er altså ikke værst, og især ikke når den er med karry :-) Jeg laver det oftest på denne her måde, nogle gange laver jeg dog også andre versioner.. Det er en skøn ret, den er let at lave, og så smager der jo rigtig godt.. Man kan jo altid bruge de grøntsager man lige har i køleskabet, jeg bruger f.eks også nogle gange porre, peberfrugt og gulerod.. Bacon smager også super lækkert i retten.
Når jeg laver det, laver jeg altid så der er mad til to dage, hvilket jeg oftest gør med ovnretter/gryderetter...

Koteletter i fad:

6 koteletter
2 løg skåret i ringe
1 lille dåse majs
1 bakke champignon skåret i kvarte
2 dåser hakkede tomater
½ liter fløde
ca. 3 tsk. karry
salt
fedtstof

- Varm lidt fedtstof  på en pande, "brænd" karryèn af heri, og brun koteletterne heri.

- Læg koteletterne i et smurt ovnfast fad.

- Hvis panden er tør for fedtstof, kommes der lidt mere fedtstof på og evt. lidt mere karry. Svits herefter løgene kort heri, så de suger lidt karry til sig.. Hæld dem herefter over koteletterne.

- Svits champignonèrne af på panden , og hæld dem over i fadet.

- Hæld derefter majs, hakkede tomater og fløde i fadet, og rør lidt rundt så det hele bliver godt fordelt.

- Krydr til sidst med lidt salt. Smid fadet i en forvarmet ovn på 175 grader varmluft i 45-60 minutter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar