lørdag den 25. maj 2019

Tortilla med sprøde kyllingstykker



REKLAME I SAMARBEJDE MED SANTA MARIA .

Igår kom posten med en skøn pakke fra Santa Maria , som har været så søde at sende lidt forskellige lækkerier.
I dag afprøvede vi deres "crispy chicken" , som vi spiste i deres tortillawraps med salat, agurk, og rødløg marineret i lidt olivenolie, salt og persille.
Det smagte super godt, er var hurtig og nemt at få lavet, mens kyllingen var i ovnen, kunne jeg snitte grøntsager.


Crispy chicken:

500 g kyllingkød skåret i små stykker, ca. 3*3 cm.
1 ps crispy chicken krydderiblanding fra Santa Maria
1 spsk neutral olie.

- Kyllingen vendes med olie og krydderiblanding, og lægges på en bageplade beklædt med bagepapir.

- Bages ved 225 grader i 15-20 minutter.



Jeg brugte fintsnittet iceberg, men man kan jo bruge lige præcis den type salat man bedst kan lide, eller hvad man lige har i køleskabet. Jeg ville have lavet noget mojo til at putte i, men det fik jeg ikke lige lavet, så vi spiste det uden nogen former for dressing. Man kan jo putte lige det i man selv kan lide.

Udover tortilla og crispy chicken blandingen, fik jeg tilsendt er par andre krydderiblandinger, salsa og en chilimayo :-)
Vi bruger i forvejen ret meget tacospice og forskellige tortilla, så pakken faldt i virkelig god jord.



REKLAME I SAMARBEJDE MED SANTA MARIA .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar