tirsdag den 15. januar 2013

Frisk pasta med flødesovs.


Så er der lidt nyt igen :-) Jeg har godt nok været drænet for energi ovenpå flytning, udskiftning af køkken, jul og fødselsdag. Nu bliver der heldidvis noget mere ro på de næste måneder, så håber at overskuddet kommer lidt tilbage, så vi ikke bare skal have de samme retter igen og igen.

I søndags fik vi denne skønne ret, det var egentlig meningen jeg ville have lavet en omgang pasta med karry flødesovs, men det får vi bare så tit, jeg jeg valgte at undlade karryèn, og tilsatte så lidt cocktailpølser.

Det er en ret der er super let at lave, hvilket var meget skønt i søndags, da vi havde haft gæster både fredag, lørdag og søndag i anledningen af min fødselsdag. Længe leve en lille stue , hehe.

Frisk pasta med flødesovs:

2 pakker pastella frisk pasta
½ liter fløde
250 g. champignon skåret i halve skiver
1 grøn peber skåret i små tern
1 pakke bacon i tern
250 g. kyllinge inderfilet skåret i små stykker
1 pakke cocktailpølser
1 rødløg skåret i halve ringe
Lidt fedtstof

- Baconen svitses i en en gryde, ikke så den bliver sprød, men så den bliver fast og lidt af fedtet er smeltet.

- Lidt fedtstof tilsættes og kyllingen hældes i. Svits til kyllingen er hvid på alle sider, og tilsæt løg og champignon. Lad det svitse i 5 minutters tid.

- Tilsæt fløden og rør godt rundt. Lad retten simre på lavt blus til sovsen næsten har fået den ønskede konsistens. Jeg vil tro jeg lod det småsimre i ca. 30 minutter under jævnlig omrøring.

- Tilsæt peberfrugt og coctailpølser, og lad det simre med i ca. 5 minutter.

- Vend til sidst den kogte pasta ned i sovsen, og bland det godt sammen. Retten er nu klar til servering :-)

- Da der er bacon i retten tilføjer det nok salt, i hvert fald til vores smag. Men smag selv lige sovsen til, og tilsæt lidt salt hvis du ønsker det.


3 kommentarer:

  1. Lyder vildt lækkert den vil jeg prøve at lave. Hvor mange personer er den til?

    SvarSlet
    Svar
    1. Beklager det sene svar, bloggen har stået ret stille, men nu er jeg klar til at blogge løs igen :-)

      Retten er til 3-4 personer :-)

      Mvh. Rikke

      Slet
  2. Den ser rigtig lækker ud denne ret.. den skal afprøves.. :-)

    SvarSlet