torsdag den 27. marts 2014

Frikadeller med squash og estragon.


Ja jeg må altså erkende at jeg er en ret stor fan af estragon, og især i retter med svinekød. Jeg bruger det oftest i farsretter som frikadeller eller farsbrød/farsfad.

Jeg variere oftest mine frikadeller, nogle gange kommer jeg havregryn i, nogle gange gulerødder, nogle gange friske krydderurter , nogle gange sød chilisovs, osv osv. Denne gang blev det bla. squash og estragon, og de smagte skønt.

Frikadeller med squash og estragon:

500 gram hakket svinekød
1 æg
1 lille squash ( revet)
1 løg ( finthakket)
2 fed hvidløg ( presset)
1 tsk salt
Ca. 2 tsk. tørret estragon
Mel.

- Alle ingredienserne røres sammen til en fars, tag lidt mel af gangen ( jeg ved ikke hvor meget jeg putter i, da jeg altid laver dem på slump) .

- Lad farsen hvile ½ times tid på køl.

- Så skal frikadellerne bare steges. Man kan evt. bare brune dem på panden, og så stege dem færdig i ovnen, det er lidt forskelligt hvad jeg gør. Denne gang stegte jeg dem dog færdig på panden, og sprang ovnen over.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar