lørdag den 11. oktober 2014

Flutes




Jeg har brugt min mors opskrift på flutes, da jeg jo ved at de bliver gode. Vi fik dem også til forretten til vores bryllup, der var det dog min mor der havde bagt dem .

I aften blev de serveret til en lækker karrysuppe, hvilket var et stort hit. Opskriften på karrysuppen skal nok komme en af de nærmeste dage.

Når du skal forme dem, skal du altså ikke lade dig skræmme af, at de virker meget tynde. Jeg skulle have lavet mine tyndere, de blev lidt små og tykke ;-)

Flutes ( 3 stk) :

25 g. gær
3½ dl lunken vand
2 tsk salt
1 spsk neutral olie ( jeg brugte raps)
ca. 600 gram mel ( brug lige den type mel du brugte, jeg brugte alm. hvedemel, men erstattede så lidt af melet med havregryn, ca. 100 gram)

- Gæren udrøres i vandet.

- Salt og olie tilsættes, og der røres godt rundt.

- Tilsæt melet lidt af gangen, og ælt dejen godt sammen.

- Dejen stille overdækket til hævning i 45 min.

- Formes til 3 flutes, og stilles til efterhævning i 15 minutter.

- Rids flutene, og pensel dem med vand.

- Bages ved 240 grader i ca. 15 minutter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar