søndag den 12. oktober 2014

Karrysuppe med kylling og grønt.


I fredags kogte jeg en omgang suppe af nogle kyllingelår og forskellige grøntager, og igår blev suppen så brugt som base i denne skønne karrysuppe.

Min mand er ikke den største fan af suppe, men hvis der er masser af fyld i, så glider det fint ned. Denne suppe var et hit hos ham, så vi skal have resterne i aften.

Jeg brugte friske bønner, hvis du bruger bønner fra frost, vil jeg råde dig til at koge dem for sig selv, og så tilsætte dem i suppen lige inden servering. Suppehornene tilsatte jeg heller ikke suppen, men vi putte selv lidt i vores skål, inden vi hældte suppen i.

Karrysuppe:

1½ liter hønsekødssuppe
Lidt fedtstof
4 tsk. karry ( eller som du selv ønsker)
1 stor porre ( skåret i tynde skiver)
4 gulerødder ( skåret i små tern)
1 rød peber ( skåret i små tern)
Ca. 300 gram grønne bønner ( skåret i mindre stykker)
Kødet fra 8 kyllingoverlår ( det var dem jeg kogte suppen på, har du en ret suppe, så kan du bare bruge kyllingbryst, eller hvad du nu har)
2½ dl. fløde
Salt
Evt. Maizena til jævning.

Suppehorn som tilsættes hver portion ved servering.

- Varm lidt fedtstof op i en gryde, og tilsæt porre og gulerødder. Lad det svitse et par minutter.

- Tilsæt karry og rør godt rund. Lad det svitse et minuts tid.

- Tilsæt suppen, og rør godt rundt. Lad suppen småsimre i 10 minutters tid.

- Tilsæt peberfrugt, bønner , kød og fløde, og lad suppen simre i 10 minutters tid.

- Smag til med salt, og jævn evt. suppen lidt med Maizena, hvis du ønsker den lidt tykkere. Jeg jævnede lidt, for at den ikke var helt så tynd som vand.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar