onsdag den 11. april 2018

Is med mint og chokoladestykker



I sidste uge flyttede der en ismaskine ind hos os, og den har allerede været igang 3 gange, en portion bananis, og så 2 omgange af denne lækre is med mint og chokolade, og ja indrømmer gerne jeg spiste næsten hele første portion alene, min mand fik kun en MEGET lille portion ;-)

Jeg bruger en basisopskrift inspireret af KLIDMOSTER , til denne med mint har jeg dog bare blandet alle ingredienser i en skål uden noget opvarmning.

2½ dl piskefløde
4 dl letmælk
1 ds kondenseret mælk
½ tsk vaniliepulver ( ikke sukker )
6-7 dråber pebermynteolie ( smag dig frem, styrken kan svinge alt efter hvilket mærke man bruger)
Mintgrøn pastafarve ( kan undværes, da det kun er for synets skyld. Husk at brug MEGET lidt, da det farver helt vildt)
100 gram hakket 70 % chokolade

- Fløde, mælk og kondenseret mælk blandes sammen i en skål, farve og pebermynteolie tilsættes og blandes godt i.

- Ismassen køres i ismaskine i 50-60 minutter, og chokoladen blandes i, og isen kommes i fryseren og fryser det sidste.  Jeg køre isen på maskinen over 2 gange, altså halvdelen af ismassen først, når det er færdig den sidste halvdel. Ellers er der nemlig for meget til min maskine kan klare det .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar