onsdag den 12. november 2014

Bananpandekager


Jeg ved godt der findes mange opskrifter, på bananpandekager i blogland, men her får I altså også lige min version.

I eftermiddags fik jeg lyst til lidt sødt og lækkert, men gad ikke til at bage kage, eller lave noget der tog lang tid. Derfor faldt valget på disse skønne pandekager, som jeg toppede med sirup, hakkede valnødder og hakket mørk chokolade.

Jeg har desværre ikke mål på hverken mel eller vanilje, da jeg bare slumper mig frem. Men mht, til melet , skal dejen være tykflydende.

Bananpandekager 4 stk :

1 banan ( most med en gaffel)
1 æg
Mel
Vaniljesukker
Fedtstof til stegning.

- Pisk æg og banan godt sammen.

- Sigt vanilje og mel i , og rør godt rundt. Tilsæt lidt med ad gangen, så er det lettere at styre. Der skal jo altså ikke særlig meget i.

- Og så er det egentlig bare at stege pandekagerne i lidt fedtstof.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar