fredag den 21. november 2014

Cookies med peanuts, fudge og chokolade


Her i huset elsker vi cookies, og jeg bruger altid den samme grundopskrift, men så er det forskelligt hvad jeg putter i af "fyld" .

For et stykke tid siden, købte jeg en pose med små stykker fudge fra Dr.Oetker, selvom jeg ikke lige vidste hvad jeg skulle bruge dem til.
Igår blev de så puttet i de lækre cookies, sammen med lys callebaut chokolade, og grofthakkede peanuts.

Det er helt klart en kombination der skal laves igen, for det smager altså rigtig skønt. Jeg brugte min røremaskine, og brugte k-spaden.

Cookies med peanuts, fudge og chokolade 15 stk:

75 g. blødt smør
100 g. sukker
50 g. brun farin
1 æg
1 tsk. vaniljesukker
½ tsk. natron
½ tsk. salt
150 g. hvedemel
En god håndfuld peanuts ( grofthakket)
En god håndfuld chokolade ( jeg brugte som sagt callebaut, som er chokoladeknapper)
½ pose dr. Oetker fudge ( ca. 40 gram).

- Smør piskes godt sammen med sukker og brun farin.

- Ægget piskes i.

- Natron, vanilje og salt piskes i.

- Chokolade. peanuts og fudge piskes i.

- Til sidst tilsættes melet, og dejen piskes sammen.

- Sættes på en bageplade med en teske. Sæt dem med god afstand, da de flyder ud. Jeg sætter 9 cookies på en bageplade, så brugte 2 .

- Bages ved 175 grader varmluft i ca. 10 minutter hvis de ønskes bløde i midten, og ca. 15 minutter hvis de ønskes sprøde hele vejen igennem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar