tirsdag den 18. november 2014

Choko/nougatbrud med nødder og skumfiduser


Nu nærmer julen sig jo, og jeg er så småt begyndt at lave lidt lækkerier , også fordi jeg gerne vil afprøve nogle ideer jeg har i hovedet, heriblandt var disse skønne brud, og de skal helt sikkert laves igen. Tænker også de ville være lækre med f.eks frysetørret frugt i , eller måske rosiner, tørrede abrikoser osv, hakket i små stykker.

Det er nogle tunge basser, så man spiser altså ikke mere end 1 eller 2 firkanter, alt efter hvor store man skære dem ud. Nyd dem til en god kop kaffe eller te, eller bare som en lækker lille snack.

Jeg brugte callebaut chokolade til mine.

Choko/nougatbrud:

100 g. mørk chokolade
100 g. lys chokolade
100 g nougat
1 stor spiseskefuld peanutbutter ( jeg lavede godt med top på skeen)
100 gram hakkede blandede nødder ( brug de nødder/mandler du har, eller bedst kan lide)
25 g. mini skumfiduser.

- Chokolade og nougat smeltes over vandbad.

- Tilsæt så nødder og peanutbutter, og rør godt rundt. Lad massen køle lidt ned, inden du tilsætter skumfiduserne, så de ikke smelter.

- Når det hele er blandet sammen, hældes det i en form beklædt med husholdningsfilm, så det er let at få op igen.

- Stilles på køl til massen er stivnet helt, og skæres derefter ud i små firkanter.

- Opbevares i en plastbøtte med låg på køl.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar