onsdag den 11. februar 2015

Trøfler med chokoladeovertræk


For en del år siden boede vi tæt på et bageri, hvor man kunne købe de lækreste trøfler med chokoladeovertræk, og siden vi flyttede har jeg drømt om dem mange gange. Derfor besluttede jeg mig igår for, at NU skulle jeg altså lave nogen selv.

Jeg syntes at de bliver bedst , når man bruger en slags wienerbrød sammen med noget tørkage af en art, evt. også et par småkager. Derfor var jeg et smut forbi rema1000 og købe et par fastelavnsboller, dem med et "hul" i midten fyldt med syltetøj. Man kan også sagtens bruge andet wienerbrød, men fastelavnsbollerne koster ikke så meget, og det var hvad jeg lige kunne få fat i.
Vi er ikke så vilde med krymmel herhjemme, så chokoladeovertrækket er altså bare et ekstra plus .



Trøfler: 12-14 stk.

1 lille sandkage fra rema1000 ( andet kage kan sagtens bruges)
2 fastelavnsboller
Marmelade ( hindbær eller jordbær)
Kakaopulver ( det man bager af)
Chokolade til overtræk

- Kagen skæres i tern og smides i foodprocessoren , der tilsættes lidt kakao og marmelade, og så røres det ellers bare sammen. Jeg vil tro jeg brugte ca. 3 spsk kakao, og 4-5 tsk. marmelade, jeg tilsatte bare lidt ad gangen til den ønskede konsistens og smag.

- Når massen har den ønskede smag og konsistens, sættes den på køl i ca. ½ time.

- Nu er det bare at rulle trøflerne, og dyppe dem i chokoladen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar