tirsdag den 10. februar 2015

Frikadeller med estragon og sød chilisovs.


I aften står den på frikadellesandwich, og så skal der selvfølgelig hjemmelavede deller til. Her i huset svinger det afsindig meget hvad jeg kommer i dellerne, det kan være alt fra den "traditionelle" mormor frikadelle, til diverse grøntsager, krydderier, krydderurter og havregryn.

Jeg elsker kombionationen af svinekød og estragon, så det faldt valget på i dag. Derudover havde jeg en rest sød chilisovs , så det røg også i. Det blev en skøn omgang deller, og jeg glæder mig til at sætte tænderne i en lækker sandwich om lidt :D

Jeg lavede en stor portion, så der også er til fryseren.

Frikadeller med estragon og sød chilisovs:

1 kg hakket kalv/flæsk
2 løg ( finthakket)
2 æg
Mælk ( jeg slumper mig altså frem)
2½ tsk tørret estragon
Ca. 2 spsk sød chilisovs
Mel ( igen slumper jeg mig frem)
2 tsk, salt
Peber.

- Det hele blandes sammen til en ensartet fars. Og stilles herefter på køl i 30-60 minutter.

- Så er det bare med at forme dellerne og få dem stegt. Jeg vælger oftest at brune dem på panden, og så stege dem færdig i ovnen. Det er meget nemmere, sviner mindre, og tager kortere tid :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar