fredag den 16. februar 2018

Pastafad med grønt og røget bacon



Pastafad er en af de retter vi får igen og igen, det kan varieres i det uendelige alt efter hvad man lige har lyst til, eller hvad man har i køleskabet. Det gode er også at vi har mad til 2 dage, da vi jo kun er 2 personer :-)

Pastafad:

500 g tørret pasta 
1 lille dåse majs
1 broccolihoved i små buketter
1 bundt forårsløg i skiver
1 rød peberfrugt i tern
500 g. røget bacon skåret i grove tern
2 flasker cremefine 8 %  ( du kan ogå sagtens bruge fløde hvis du hellere vil det)
Revet mozzarella
Lidt fedtstof til at smøre fadet med.
Salt

- Start med at kog pastaen, de skal ikke koges helt færdig, jeg koger dem ca. 2/3 af den kogetid der står på posen. Et par minutter før jeg tager gryden af varmen , hælder jeg broccoli i, og lader det koge med de sidste minutter.

- Mens pastaen koger, steges bacon på en tør pande. Det skal ikke steges sprødt, men steges så det begynder at få farve.

- Når pastaen og broccolien er drænet for vand, hældes det tilbage i gryden, og blandes med bacon, grøntsager og cremefine, inden det hældes over i et smurt fad. Jeg puttede også lidt salt i blandingen inden den røg i fadet, bare et par drej på min kværn , da bacon jo er ret salt. Hellere salte for lidt, og så drysse lidt over når den skal spises, end at putte for meget salt i .

- Til sidst drysses det med ost.

- Bages i ovnen ved 200 grader varmluft i ca. 30 minutter.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar