torsdag den 16. februar 2012

Laks med rub og nudler med grønt.


Her i huset er en af vores yndlings fisk laks, og denne her måde at lave laks vil jeg klart bruge igen, det smagte simpelthen fantastisk... Både laks og nudler har jeg fundet opskriften på i Nigella Lawson`s kogebog " Nigella ekspres" .
Jeg har dog lavet lidt ændringer, da der var nogle ting vi ikke bryder os om, samt noget jeg ikke kunne skaffe.. Jeg skriver opskrifterne som jeg lavede det..

Laks:

4 stk. laksefilet
2 tsk madraskarry
½ tsk. salt
1 tsk sukker
olie til stegning

- Bland karry, salt og sukker sammen, og gnub blandingen godt ind i laksefiletèrne

- Steg laksen 2-3 minutter på hver side,  steg også siderne hvis laksefilet'èn er tyk.

Nudler med grøntsager:

250 g. nudler
3 blade fintsnittet kinakål
125 g minimajs skåret i brede skiver
3 fintsnittede forårsløg
1 stor snackpeber i stimler
2 tsk madraskarry
2½ dl hønsebouillon
3 spsk soyasovs
salt
Olie

- Hæld kogende vand over nudlerne, og lad dem trække i 4 minutter og afdryp dem.

- Varm lidt olie op i en wok, og sauter grøntsagerne heri..

- Tilsæt karryèn og rør godt rundt.. Herefter tilsættes bouillon og soya.

- Tilsæt til sidst nudlerne, og lad retten små simre et par minutter, inden den evt. smages til med salt.

2 kommentarer:

  1. det tror jeg at jeg vil prøve Pille, det ser godt og smart ud, og erstatter min evindelige work... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan i hvert fald anbefales Camilla :-) Og man kan jo bruge lige de grøntsager man lyster, eller dem man lige har i køleskabet.. Det er i hvert fald ikke sidste gang jeg lavede det, det smagte rigtig godt, og så var det let og hurtigt at lave..

      Slet