mandag den 12. september 2011

Kødsovs med kartoffelmos låg..



Jeg har været ret stille de sidste 2 ugers tid, da min morfar desværre døde, men nu er  jeg ved at have overskuddet tilbage, så nu må jeg hellere komme i sving igen :-) Jeg har dog også været en klovn til at få taget billeder af hvad vi har fået og spise, så har alligevel ikke rigtig nogle retter der ligger og venter.. Billederne til denne ret er ikke særlig gode, og retten blev heller ikke særlig køn *Gg* Men jeg havde valgt et lige lille nok fad, så jeg blev nød til at sprøjte mosen ud på sovsen, da jeg vidste at hvis jeg skulle klaske den på, og glatte den ud, ville jeg have sovs over det hele *Gg*

Det her er en af de retter vi får ind imellem, da det er super let at lave, og smager rigtig godt.. Man kan jo også variere sovsen som man nu vil...
Jeg skriver kun opskriften på sovsen, da jeg tror de fleste godt ved hvordan man laver kartoffelmos :-)

Kødsovs til fad :

500 g. hakket oksekød
1 ds. hakkede tomater
1 stort løg (hakket)
1/4 l. madlavningsfløde
1 glas champignon ( normalt ville jeg bruge friske, men jeg havde glemt at købe dem)
1 lille dåse majs
Oregano og salt.
Lidt fedtstof

- Fedtstoffet varmes op, og løgene hældes i gryden.. Når løgene er blevet klare, hældes kødet i, og det brunes..

- Champignon , majs og hakkede tomater tilsættes, og det hele røres godt sammen...

- Oregano og salt tilsættes, og retten småsimre i ca. 30 min..

- Fløden tilsættes, og retten simre igen 15-20 min.

- Smages til med salt...

- Kødsovsen hældes i en smurt fad, og der hældes kartoffelmos over, og retten bages i ovnen i 20-30 min v.175 grader varmluft..

Serveres evt. med en blandet salat..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar