fredag den 23. september 2011

Ovnbagt laksefilet med pasta, pesto og tomatsalat :-)



I sidste uge da vi var i rema, var fiskevognen derude.. Og vi endte med at købe et stykke laksefilet på 600 g.. Det har vi i dag fået til aften, med frisk spinatpasta, tomatpesto og tomatsalat :-)


Jeg startede med at blande marinaden i min morter, det havde simpelthen den skønneste farve, se lige her


Til marinaden bruge jeg bla. denne smukke saltblanding , som jeg købte i dag i føtex, til blot 5 kroner..


Til marinaden brugte jeg følgende:

Frisk dild
3 fed hvidløg
salt
saften fra 1 citron
Olie.

Det hele blev blandet godt sammen i morteren, jeg knuste bare hvidløget deri, så der stadig var store stykker, men saften og kraften kom ud i resten af marinaden..

Marinaden blev gnubbet godt ind i laksen, som lå i et smurt ildfast fad, og så røg herligheden en tur i ovnen på 175 grader varmluft i ca.20 minutter..

Laksen så sådan her ud, inden den kom i ovnen :

2 kommentarer:

  1. Hej Pille!
    Har lige set jeg er på din blogrulle!
    1000 tak for det - jeg er så beæret hver gang nogen vælger at sætte mig på deres læseheste-liste :-D Synes det er en hyggelig blog du har, den vil jeg helt sikkert tjekke ind på noget mere.
    (Og tak for al trafikken til min egen blog også selvfølgelig).

    SvarSlet
  2. Det var da så lidt :-) Jeg følger jo med på din blog, og så fortjente du da en plads.. Jeg kommer også altid til at småfnise, når jeg læser dit blog navn *Gg*

    SvarSlet