onsdag den 30. marts 2011

Gulerodsbrud :-)


Igår bagte jeg disse skønne brud.. De er simpelthen bare SÅ gode.. Opskriften har jeg fundet hos MissMuffin , og har brugt den flere gange nu, de er simpelthen bare SÅ lækre...


50 g gær
2½ dl kærnemælk
1 æg
½ dl sukker
3 store gulerødder, groftrevne
2 håndfulde solsikkekerner
100 g smeltet smør
500-600 g hvedemel

Rør gæren ud i kærnemælken.

Tilsæt æg, sukker, revet gulerod og solsikkekerner.

Tilsæt melet lidt efter lidt skiftevis med smørret og ælt dejen godt igen. Den skal være fast og elastisk, men stadig ret klistret.

Lad dejen hæve lunt og tildækket, min. 1 time til den er hævet til dobbelt størrelse.

Ælt dejen hurtigt igennem.

Del dejen i 7-8 stykker og sæt bollerne tæt på en bageplade med bagepapir.

Jeg plejer ikke at forme dem en helt masse.

Lad dem efterhæve 20-30 min.
Pensel bollerne med lidt vand og bag dem 12-15 min. ved 200 gr. varmluft.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar