fredag den 25. marts 2011

Helstegt kylling med rosmarin, citron og hvidløg

Først skal i altså lige se et billede af mit fine nye køkken, jeg er bare SÅ glad for det :-) Vil lige sige, at der altså ikke er malet endnu, vi er ved at indhente tilbud :-)




Og så til billeder af maden dette indlæg handler om *Gg* Jeg glemte desværre at få taget billede af kyllingen, inden jeg klippede den op, der var den altså meget kønnere :-)



1 fersk kylling
3 fed hvidløg
3 friske rosmarin stængler
1 citron
salt

Jeg startede med at rive citronskallen af , derefter blev citronen delt i 2.

Kyllingen blev derefter fyldt med citron, hvidløg og rosmarin.. Lukket sammen med en kødnål, drysset med salt, og derefter puttet i en stegepose og så ind i ovnen i 70 minutter ved 175 grader varmluft.

Grøntsagsfad:

1 bakke champignon skåret i halve
1 stor rød peber ( skåret i stykker)
2 løg ( hvert løg delt i 6 både)
kartofler efter behov ( skåret i både)
Cherrytomater ( havde desværre kun 4 tilbage)
lidt olie
salt

Det hele blandes i et ildfast fad, og så ind i ovnen ved 175 grader varmluft i 35-45 min.

Sovs:

Væden fra stegeposen
2 dl. fløde
2 dl vand
1 hønsekødsbouillion terning
1 tsk. sukker
salt
jævning.

Væde fra stegepose, fløde, vand og bouillion terning hældes i en gryde, og koges op.. Derefter jævnes det og smages til med sukker og salt ( sukkeret er i, for at fjerne noget af det sure fra citronen).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar