lørdag den 7. maj 2011

Banankage med tobleronecreme, opsmurt med nutella smørcreme.


Ja, dette var så kagen hvor ALT bare gik galt...

Jeg har for første gang lavet tobleronecrreme, og hvor har jeg dog bandet og svovlet af det, det er jo alt for tyndt at arbejde med, når man er vand til mousser, det vælter jo ud over kanterne, øv!

Da jeg så skulle opsmørre kagen, var den skide tobleronecreme jo i vejen, så det blev bare slet slet ikke pænt..

At jeg så samtidig er igang med projekt rygestop, som jeg nu har lavet til projekt trap ned , gør det nok ikke bedre.. Har bare haft lyst til at kyle den pokkers kage af H til flere gange i løbet af dagen, og er slet ikke tilfreds.. Ville have lavet noget tekst , men jeg er åbenbart en total idiot, for kan slet ikke finde ud af at bruge den bogstavsudstikker jeg har købt, og kan ikke få bogstaverne ud af den, så det blev noget værre juks, øv!

Nå, men i kan da lige få en opskrift alligevel, selvom en ikke fik det udseende jeg ønskede, smager den jo godt alligevel :-)

Banankage: ( den fra karolines kogebog, den er altsdå bare bedst,)


  • 3 æg


  • 170 g sukker (ca. 2 dl)


  • 2 tsk vaniljesukker


  • 125 g hvedemel (ca. 2 dl)


  • 1 tsk bagepulver


  • 100 g smeltet, afkølet smør


  • 2 mosede banan ( opskriften siger 1, men jeg syntes den er bedst med 2 )


  • Pisk æg, sukker og vaniljesukker til en luftig æggesnaps. Bland mel og bagepulver sammen og vend det forsigtigt i dejen, skiftevis med smørret. Vend den mosede banan i.
    Hæld dejen i en smurt franskbrødsform (ca. 1 liter) og bag kagen nederst i ovnen ved 175 g.

    Ingen kommentarer:

    Send en kommentar