lørdag den 7. maj 2011

Kyllingefrikadeller med pasta, tomatpesto og tomatsalat ..


Her den anden aften fik vi dette skønne mål, og uhm hvor var det bare godt.... Opskriften på pesto have jeg ikke afprøvet før, så var ret spændt, men den blev dælme god, så den skal jeg helt sikkert lave igen.. Kylline frikadellerne var bare sådan lige hvad jeg kunne finde i skabe og køleskabet, og de blev virkelig også rigtig lækre...
Tomatsalat er bare lavet af tomater, rødløg og frisk basilikum.. Vi er ikke til olie/eddieke dressing, så vi spiser det uden .. Noget af opskriften vil altså bare være en slat af det, og en slat af det, da jeg ikke målte op :-)

Kyllingefrikadeller:

400 g. hakket kyllinge kød
1 lille finthakket rødløg
2 fintsnittet forårslåg ( skåret i tynde skiver)
en god slat sød chilisovs
ca. en håndfuld havregryn
1 æg
en slat mel
1 tsk. salt
en slat tørret estragon

Det hele røres sammen i en skål, og dellerne steges på panden..

Tomatpesto:

75 g. soltørrede tomater i olie
40 g. pinjekerner
½ tsk fint salt
2 fed hvidløg
50 g. friskrevet parmesanost
1½-2 dl god olivenolie

Pinjekernerne og saltet ristes sammen på en tør pande.. Derefter blendes alle ingredienserne sammen til en jævn masse.. Jeg brugte min minihakker... Jeg ved ikke præcis hvor meget olie jeg puttede i, for jeg tog den bare på slump.. Men jeg tilsatte, til jeg syntes det havde en passende konsistens..




Ingen kommentarer:

Send en kommentar