tirsdag den 24. maj 2011

Ris med karry, grønt og tigerrejer.


Glemte at få taget et billede til at starte med, så beklager dette lit dårlige billede... Min kæreste elsker ris og karry, og derfor laver jeg ind immel det vi kalder "gule ris", hvor jeg så putter forskellige grøntsager i, bouillion og et eller andet fjerkræ eller fisk/skalddyr, denne gang faldte valget på tigerrejer.. jeg lavede retten på slump, så jeg har ikke mål på alle tingende, men prøver at skrive en opskrift ned alligevel :-) Vi kan godt lide retten er cremet, derfor jeg tilsætter væde :-)

Gule ris med grønt og tigerrejer:

Ris (kogte)
1 pose sorte tigerrejer ( købt på frost)
1 grøn peber i tynde strimler
1 løg ( hakket)
Ærter
Karry & salt
Sød chilisovs
2 fed hvidløg
2 chef de fond med kyllinge smag ( dem fra knorr)
vand
Lidt margarine

- Magarinen smeltes, og karryen "brændes af.. Derefter svitses løgene lidt, og de pillede rejer tilsættes, og steges til de er røde allesammen.

- Ris, ærter, peberfrugt, sød chilisovs og hvidløg tilsættes....Når det er blandet godt sammen, tilsættes chef de fond og vand, og retten små simre i 5-10 minutter, hvorefter den er klar...

2 kommentarer:

  1. Aaarh - jeg elsker tigerrejer, eller bare rejer generelt. Mums hvor ser det lækkert ud :)

    SvarSlet
  2. Det smager virkelig også lækkert.. Vi er begge to helt vilde med karry, og derfor laver vi ind imellem denne ret, nogle gange er det så med fjerkræ i stedet for.. Den kan virkelig anbefales..

    SvarSlet