lørdag den 7. maj 2011

Marinerede tigerrejer


I aftes stod menuen på marinerede tigerrejer, med salat med citron , flute og hvidløgscreme.. Dette er en ret vi elsker.. Jeg bruger også retten til forret ind imellem..

Marinaden til tigerrejerne er lavet af følgende: Oliven olie, sød chilisovs, hvidløg og citronsaft.. Jeg har ikke rigtig nogle mål, da jeg bare laver det på slump.. Jeg kommer marinade og rejer i en frysepose, og sørger for at blande det godt sammen, og ligger så posen på køl et par timer, så marinaden kan trænge ind. Derefter bliver rejerne stegt på en pande uden fedtstof, da det jo er i marinaden. Jeg steger dem til de skifter farve, og er let gyldne på begge sider.

Så snitter jeg iceberg salat, som jeg putter i et fad, og presser så ½-1 citron udover, og rejerne "strøes" over.. Ind imellem ligger jeg også citronbåde ved fadet, så der er lidt ekstra..

Jeg servere det med flutes, og med en hvidløgscreme, opskriften på cremen kommer her:

½ pakke smør ( kærgården, kløverblomst osv) , 3 fed hvidløg, saften fra ½ citron , lidt salt , det hele røres sammen med en ske, eller piskes med en el-pisker.. Ind imellem putter jeg også en lille smule creme fraiche og noget hakket persille i .. Det smager smpelthen SÅ godt på lune flutes..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar