mandag den 18. juli 2011

Forloren hare



Det er ved at være længe siden vi har fået god gammeldaws mad, så i dag skulle det være.. Når jeg laver forloren hare, laver jeg det dog bare som en ganske alm. frikadelle fars, jeg bryder mig ikke om det med rasp i..Og ja så dækker jeg jo bare fars klumpen med bacon, og så i ovnen i ca. 45 min.. Dertil fik vi nye kartofler og sovs, kæresten fik og ribs gele til..
Når jeg putter kødet i ovnen, hælder jeg lidt vand ved, som så kan ligge og samle lidt sagt og kraft, og efter ½ times tid, hælder jeg vandet igennem en sigte over en gryde, og bruger så det til sovs, så får kødet lige de sidste 15-20 minutter uden væde i bunden..
Sovsen er som sagt lavet af stegeskyen, lidt ribsgele, madlavningsfløde og en chef de fond, og så selvfølgelig smagt til med salt og jævnet.. Mmm det smagte godt, vi spiste maden med masser af mmm lyde *Gg*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar