tirsdag den 12. juli 2011

Kylling ala Rikke


Ja, nu har jeg igen været super dårlig til at få uploaded billeder og opskrifter, men syntes simpelthen der har været så mange trælse ting på det sidst. Bla. fik jeg akut aflivet min kanin i onsdags, min ene hund blev overfaldet i søndags og ja jeg kunne blive ved.. Men nu vil jeg altså lige tage mig sammen, og få smidt et par indlæg op, med de ting jeg har fået taget billeder af :-)

Denne ret fik vi for et stykke tid siden, jeg havde egentlig bestemt vi skulle have kyllingespyd, men så smart som jeg er, havde jeg ikke lige tænkt over, at det jo ligesom kræver man har spyd *Gg* Jeg måtte derfor lige tænke kreativt, da jeg havde skåret kyllinge inderfiletèrne ud i mindre stykker og marineret dem, det blev så til denne ret, og uhm den smagte skønt.. Dertil fik vi hjemmelavede ovnkartofler, og en kedelig salat, af de grøntsager vi lige havde hjemme..

Til marinaden brugte jeg en karryblanding , jeg har købt på tilbud i føtex, den ser sådan her ud, beklager det er så mørkt, men hvis jeg brugte blitz kunne man intet se .

Marinade til kylling:

Olie
karryblandingen fra billedet
2 fed presset eller finthakket hvidløg
lidt salt
1 lille dåse tomatpure

Det hele blandes sammen, og en pakke kyllinge inderfilet skåret ud i mundrette bidder blandes i, derefter puttes det i en frysepose, eller evt. en skål med låg ( jeg brugte en af mine margrethe skåle med låg), og så i køleskabet og trække et par timer..

Ellers brugte jeg følgende:
1 bakke champignoner ( renset og skåret i kvarte)
1 lille dåse kokosmælk
1 stort løg skåret i tern

En pande varmes op med lidt olie, og løgene tilsættes og svitser et par minutter, derefter hældes champignonerne på, og de svitses også lige et par minutter. derefter tilsættes kyllingen og marinaden, og det hele blandes godt sammen, og steges til kyllingen er næsten helt færdig.. Til sidst hældes kokosmælken ved , og der røres godt rundt.. Smages til sidst lige til med evt. salt &peber...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar