mandag den 25. juli 2011

Lasagne



Nu er det vidst på tide jeg lige får styr på de ting jeg ikke har fået lagt op:-) Men vi har simpelthen haft så meget at se til for tiden, min morfars sygdom, vores ene hund der blev overfaldet, og vores kanin der blev akut aflivet.. Nu kan det da kun gå fremad , håber dælme ikke på flere dårlige ting i den nærmeste fremtid..

I sidste uge fik vi hjemmelavet lasagne, og mmm hvor smager det altså bare godt... Vi kan begge bedst lidt at den er simpel, og der ikke er for mange ting i .. Jeg køber altid bare en morneysovs og bruger, ja jeg har altså nogle ting , hvor jeg altid vælger den lette løsning *Gg*

Kødsovs:

500 g hakket okaekød
1 stor hakket løg
4 store gulerødder ( revet)
oregano, salt
2 dåser hakkede tomater
lidt fedtstof

- Løgene svitses i lidt fedtstof, og kødet tilsættes...

- Når kødet er brunet , tilsættes gulerødderne og de hakkede tomater...Oregano og salt tilsættes.

- Sovsen får lov at stå og simre i 30-45 min , og den smages til.

Så behøves jeg vidst ikke sige mere, for i ved jo nok godt hvordan man lægger en lasagne sammen *Gg* Jeg afslutter altid med lidt revet ost, ikke meget, men bare lige en lille smule...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar