tirsdag den 12. juli 2011

Tærte med skinke, porre og grøn peber


Her for en uges tid siden, fik vi denne skønne tærte.. Jeg elsker simpelthen tærter, man kan lave dem i så mange forskellige variationer, både med og uden kød, med masser grønt, med lidt grønt osv osv... Denne gang skulle det bare været noget hurtigt, og derfor indrømmer jeg gerne at jeg snød *Gg* Jeg gad ikke til at stå og bakse en tærtedej sammen, så jeg købte bare en maizena tærtedej, som bare lige skulle blandes med vand, og rulles ud... Jeg syntes nu de smager ganske fint de tærtebunde, så jeg tyer altså let til den løsning ..

Tærte med skinke, porre og grøn peber:

1 bundt porre ( skåret i skiver)
1 pakke skinke strimler
1 grøn peber i tern
3 æg
2,5 dl. mælk

Porrene svitses et par minutter på en pande med lidt fedtstof, derefter tilsættes peberfrugt og skinke, og det hele svitses lige et par minutter...

Mælk og æg piskes godt sammen...

Tærtedejen rulles ud, og puttes i et smurt tærtefad... Fyldet hældes i, og til sidst hældes mælke/ægge blandingen over... Jeg dryssede meget lidt salt over, da skinken er så salt, at det næsten ikke er nødvendigt med mere..

Bages i ovnen i 30-40 min..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar