lørdag den 20. august 2011

Campingret.


Ja beklager altså navnet på retten, men det er hvad min mor kaldte den, da jeg var barn :-) I dag er jeg alene hjemme, kæresten er ude og spille sit sidste job med bandet.. Det er lidt underligt han ikke skal spille mere, men det er også skønt, for så har vi meget mere tid sammen i weekenderne, til at tage på camping, gå lange ture med hundene osv..
Det er yderst sjældent jeg gider lave mad, når jeg er alene hjemme.. Men i dag havde jeg simpelthen sådan lyst til noget med pasta, og så kom jeg straks i tanke om denne ret :-) Den er super let at lave, og smager fantastisk, men sund er den ikke ligefrem :-)

Campingret:

1 pk. frisk pasta fra pastella ( kogt)
1/4 l. madlavningsfløde
Ca.40 g. reven parmesan ost
1 pk. skinketern
Ærter

Fløden og osten piskes sammen i en gryde, og bringes i kog under jævnlig omrøring.. Når det koger skrues der ned, og ærterne og skinken tilsættes.. Derefter skal det bare lige simre et par minutter..

Til sidst blandes det med den kogte pasta, og retten varmes igennem i gryden et par minutter.. Pas på det ikke brænder på..


Ingen kommentarer:

Send en kommentar