tirsdag den 30. august 2011

Pandekager.


Igår fik vi pandekager med is, marmelade og sukker til aften... Det er ikke noget vi får tit, da det ikke ligefrem er det sundeste, men det smager jo super godt :-)

Opskriften jeg brugte, er fra Anders and`s kogebog , som jeg har haft siden jeg var barn, andre der har den? Jeg bliver altid så nostalgisk når jeg finder den frem :-)



Jeg lavede dobbelt portion, og troede jeg ville få pandekager til hele opgangen, men det blev altså kun 22 pandekager, så det var ikke så galt... Jeg skriver opskriften som i bogen, så må i selv evt, gange op..

Pandekager:

5 dl. hvedemel
½ tsk. salt
2 tsk sukker
1 tsk. kardemomme
3 æg
5 dl mælk
3 spsk olie.

- Bland mel, salt, sukker og kardemomme i en skål.

- Mål mælken af, og slå æggene ud deri, og pisk det sammen.

- Hæld mælkeblandingen over melblandingen og pisk godt sammen ( jeg bruger elpisker)

- Tilsæt olien og pisk lidt igen.

- Stil dejen i køleskabet i ½ times tid.

- Så er dejen klar til at blive til pandekager :-)

1 kommentar:

  1. Jeg har også denne kogebog, og mine favoritter er (udover pandekagerne) Anders Ands pølseret og Bedstemor Ands kage. Jeg fik den til min 11 års fødselsdag i 1987 :-)

    SvarSlet