tirsdag den 16. august 2011

Peanutbutter cookies


Har i lang tid haft en opskrift på disse til at ligge, men har simpelthen ikke fået den afprøvet før nu.. Så jeg er spændt på at smage dem senere...

Peanutbutter cookies:

3½ dl. hvedemel
½ tsk. bagepulver
1 knsp. salt
100 g. smør
2½ dl. sukker
4 spsk crunchy peanutbutter
1 æg
2 spsk. kærnemælk.

- Mel, salt og bagepulver blandes sammen.

- Smør , sukker, peanutbutter , æg, og kærnemælk piskes sammen med elpisker, til det er blevet en ensartet masse.

- Melet røres i den våde masse, til den er ensartet..

- Tag ca. en spsk. fuld dej, og tril den til en kugle, lig den på en bageplade med bagepapir og tryk den flad med en gaffel, en gang vandret og en gang lodret.

- Bages ved 175 grader varmluft i ca. 10 min.

- Afkøles på en bagerist, og puttes i en kagedåse når de er helt afkølet..

2 kommentarer:

  1. Uhmm... de ser lækre ud :)

    Kig forbi indlægget med min Give away ;)

    /Gitte

    SvarSlet
  2. Jeg har lige sendt dig en besked derinde, kunne ikke lige finde din mail :-) Iiih, hvor skønt, havde da slet ikke set jeg havde vundet :-)

    SvarSlet