fredag den 2. december 2011

Julekonfekt ..




Så fik jeg endelig lavet konfekt til os selv :-) Jeg har bare lavet den ganske simple udgave med marcipan og nougat, og så med chokoladeovertræk, og lidt nøddedrys.. Jeg kan ikke lide spiritus, og kæresten er ikke til tørret frugt osv, så vi holder os til det simple.. Resterne af chokoladen blev rørt med lidt nougat, og tilsat de nødder der var tilbage, og så er det puttet i små konfektforme.

Jeg har som næsten altid også været nede ved en af de andre beboere i opgangen, jeg var også nede ved vores underbo , men han var desværre ikke hjemme.

Jeg lavede af 1 kg. marcipan, så der er dobbelt så meget som på billederne, og så lidt ekstra som nu er foræret væk..

Har du også lavet konfekt Og er du mest til det traditionelle som det her, eller det lidt mere funky med tørret frugt, spiritus osv?

2 kommentarer:

  1. Hvor ser det bare lækkert ud!! Hvor er dine naboer bare heldige ;) Jeg kan godt lide konfekt med spiritus, især bailey men også rom. Jeg bruger typisk tørret appelsin, men også rosiner.
    Faktisk laver jeg altid rigtig mange forskellige slags konfekt, med alt muligt forskellig pynt :-)

    SvarSlet
  2. Sofie: Åh ja Bailey det kan jeg også godt lide, men jeg får simpelthen aldrig brugt sådan en flaske, så det undvære jeg.. Alt andet spiritus kan jeg simpelthen ikke lide, jeg drikker heller aldrig alkohol.. Jeg syntes f.eks tørrede abrikoser, figner osv er lækkert, men det syntes min kæreste bestemt ikke , og jeg gider ikke stå og lave 10 forskellige slags, for laver så meget andet juleknas, skal jo også slappe af og nyde det er jul, hehe.. I dag eller i morgen skal jeg lave karameller på kondenseret mælk :-)

    SvarSlet