onsdag den 28. december 2011

Kyllingoverlår i fad




Det er efterhånden ved at være et godt stykke tid siden vi har fået noget med kylling, derfor stod menuen igår på kyllingeoverlår og grøntsager i fad... Dertil fik vi kogte ris, og en karrysovs... Vi må nok erkende at vi er lidt karryholikere herhjemme, kan der sniges karry i en ret, ja så gør jeg det altså *Gg* Det smagte rigtig skønt, og er klart en ret jeg vil lave igen... Man kan jo også variere grøntsagerne , alt efter hvad man lige har lyst til, eller har i køleskabet..

Kyllingeoverlår i fad:

4 kyllingeoverlår
3 peberfrugter i strimler ( jeg brugte en gul, en grøn og en rød)
100 g. champignon i skiver
2 porre i tykke skriver
lidt olie
paprika , salt.

- Grøntsagerne puttes i et ildfast fad, og vendes med en lille smule olie..

- Kyllingelårene gnides med lidt olie, og derefter drysses der paprika og salt på. Til sidst lægges de ovenpå grøntsagerne i fadet, og herlighederne smides nu i ovnen ved 175 grader varmluft i 45-60 minutter.


Karrysovs:

Margarine
mel
Vand
Mælk
salt, karry.

- Lidt margarine smeltes i en gryde, og karryen hældes nu i.. Når karryen lige har fået lov at "brænde af" i kort tid, tilsættes mel, og det røre sammen så man får en "smørbolle" .

- Vand tilsættes og "melbollen" røres ud i væsken.. Lidt mælk tilsættes , og sovsen koges op under omrøring..

- Hvis sovsen er blevet for tynd, jævnes den lige. Til sidst smages den til med salt.

6 kommentarer:

  1. Ser lækkert ud! Istedet for ris til, kan man komme kartofer i bunden også (skåret i tern). Mums!

    SvarSlet
  2. Jeg har tidligere lavet en anden version, hvor jeg også puttede kartofler i :-) Men kæresten er vild med ris, og lige i det her tilfælde var det faktisk mere lækkert syntes jeg..

    SvarSlet
  3. Der er vel ingen grund til at vende grøntsagerne i olie, når man ligger kyllingen oven på? Der drypper da en masse fedt af :)

    SvarSlet
  4. Anonym : Jeg vendte dem i en lille bitte smule , for at være sikker på de ikke brændte fast i bunden af fadet, da jeg ikke smurte det...

    SvarSlet
  5. Skide godt lige at inspirere mig til at putte grøntsager ned sammen med et stykke kylling i ovnen :) Vil jeg huske næste gang.
    Og ps: Karry og kylling er også en unægtelig god kombination :D Dog erstatter jeg også tit karry med paprikaen fordi manden er så glad for det :p

    SvarSlet
  6. Christine : vi får også rigtig meget med kylling og karry, der er vist efterhånden en del opskrifter herinde *Gg* Men lige når det kommer til kyllingelår, så vil jeg helst have med paprika på, men jeg vil derimod meget gerne have karrysovs til :-) Karryholiker.dk, det er mig , hehe..

    SvarSlet