tirsdag den 12. marts 2019

Råkost med 2 slags kål


De fleste dage får vi grønt af en eller anden art til aftensmad,  det er kun et par få gange hvor den står på f.eks boller i karry eller anden mormor-mad, at vi måske springer det grønne over.
I dag har vi fået denne skønne råkost, som blev serveret til pandestegt laks og ovnkartofler.
Jeg spiser meget sjældent dressing, og gør jeg er det uden mejeriprodukter og eddike, så derfor er der ingen dressing på denne, men man kan jo putte lige den dressing på man ønsker. Skulle jeg putte dressing på, ville jeg vælge at lave en af olivenolie, acaciehonning, og citronsaft.

Råkost:

1/4 af et spidskål
1/3 af et blomkål
2 gulerødder
140 g ananas ( jeg brugte en lille dåse, hvor den drænede vægt er 140 g )
ca. 2 dl ærter.

Jeg vælgte at snitte kål og gulerødder på min foodprocessor, men man kan jo også sagten snitte den i hånden hvis man ønsker det :-)  Det hele blandes bare sammen i en skål/et fad, og så er det klar til servering.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar