torsdag den 17. februar 2011

Kylling i karry

Ja som i kan se på billedet, var maden ret varm *Gg* . Men her til aften fik vi denne lækre omgang kylling i karry, så vil da lige dele opskriften med jer..

Kylling i karry:

4-500 g. kyllingebryst i tern
1 pk. bacon i tern
1 rød peberfrugt
4 små tykke gulerødder
2 små løg eller 1 stort
7,5 dl vand
1 grøntsagsbouillion terning
1 tsk. salt
4 tsk. karry
Jævner ( jeg bruger maizena hvid sovsejævner)
fedtstof til stegning ( jeg bruger flydende stegemargarine)
Denne gang kom jeg en sjat fløde i, som jeg havde i køleskabet, men oftest får vi altså retten uden fløde.

- Hak løg groft, skræl gulerødderne og skær dem i tern eller halve skiver. Skær peberfrugten i mellemstore tern, og skær kyllinge brystet i tern.

- Hæld en god sjat fedtstof i en gryde, og når det er smeltet og klar, "brændes" karryen af deri. Løg tilsættes, og det står og små simre let..Herefter tilsættes gulerødder, vand og bouilion..

- Kyllingen svitses på en pande, til den er hvid på alle kanter og sider, og hældes derefter ned i karrysovsen. Baconèn steges også let på panden, til den bliver fast i det, og hældes også i karrysovsen..

- Hvis man putter fløde i, hældes det også i, og retten skal stå og småkoge i ca.20 min..

- Sovsen jævnes, og smages til med salt ( også peber hvis du ønsker dette) ..

- Serveres med kogte ris...

2 kommentarer:

  1. Den her tror opskrift tror jeg faktisk, at jeg vil eksperimentere med i næste uge - det lyder jo bare så nemt! Tak for tippet, Rikke :))

    SvarSlet
  2. Den er også super let, og det smager bare SÅ godt.. Og man kan jo pute de grøntsager i, man har liggende, eller lige selv syntes smager godt..

    SvarSlet