fredag den 27. januar 2012

Bøffer og grønt i fad.



Den anden aften gad jeg ikke bruge så lang tid og mange kræfter på aftensmaden, så jeg besluttede mig hurtigt for det skulle være noget der kunne passe sig selv i ovnen.. Jeg havde taget en pakke oksekød op af fryseren, og gik så på jagt i køleskab og køkkenskabe for at finde ud af hvad jeg kunne bakse sammen, og det endte ud med denne skønne ret, det smagte rigtig godt.. Næste gang vil jeg dog nok komme lidt krydderurter i bøfferne... Man kan jo bruge de grøntsager man har i køleskabet, eller dem man lige har lyst til.. Vores blev med peberfrugt, løg og hakkede dåsetomater.. Det er lavet i mit ovnfaste fad med låg, har man ikke sådan et, kan man bare putte staniol over sit alm. fad.

Bøf i fad:

500 g. hakket oksekød
2 ds. hakkede tomater
2 peberfrugter skåret i strimler ( jeg brugte en rød og en gul)
2 løg skåret i både
oregano, salt, paprika

- Oksekødet formes til 4 bøffer, og krydres med salt og paprika , inden de kort brunes af på en pande.

- Bøfferne lægges i det smurte fad, løg og peberfrugt fordeles godt udover, og der krydres med lidt salt.. Til sidst hældes tomaterne udover, og der krydres med oregano..

- Sættes i en forvarmet ovn på 175 grader varmluft i ca. 45 minutter.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar