mandag den 9. januar 2012

Cremet tomatsuppe


Her den anden dag fik jeg pludselig lyst til tomatsuppe, så jeg skyndte mig ud i køkkenet for at se om jeg nu havde så jeg kunne lave det..
Og heldigvis havde jeg alle de ingredienser der skulle til, for at lave en simpel lækker og cremet suppe..  Jeg har dog ikke noget flute, så jeg måtte jo tage det brød jeg lige havde herhjemme :-) Man kan jo variere suppen som man ønsker, alt efter hvad man lige har af krydderier i skabe og skuffer..

Tomatsuppe:

1 ds. hakkede tomater
1 løg ( hakket )
vand ( jeg fyldte dåsen med vand og fik dermed også det sidste tomat med ud)
Ca. 1 dl. madlavningsfløde
Suppehorn
salt, oregano og timian.
Olivenolie
½ bouillon terning ( grøntsags bouillon)

- Lidt olie varmes i en gryde, og løgene klares deri.

- Tomater, vand , timian og oregano tilsættes, og suppen koger i 15 minutters tid..

- Suppen blendes ( jeg brugte min food-processor , så jeg ikke fik suppe over det hele)

- Fløden tilsættes og suppen koger i 5 minutters tid, inden den smages til med salt..

- Hæld suppehorn i, og kog i 6-8 minutter til de er færdige..

Hvis man ønsker en tyndere suppe tilsætter man bare lidt mere vand..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar