mandag den 7. maj 2012

Kyllingespyd med bouillonkartofler



Jeg er godt nok bagud med indlæg,. men det gør da at jeg kan oprette et indlæg hver dag de næste mange dage, selvom vi ikke får noget spændene at spise hver dag :-) I sidste uge fik vi disse skønne kyllingespyd og kartofler, det smagte rigtig lækkert.. Kartoflerne er nogle jeg laver igen og igen, og også de samme jeg bruger når vi skal have lammekølle, så steger de bare under lammet i ovnen, så de suger alt saft og kraft til sig :-) Kyllingespydene var altså ikke så brændte som på billedet, men jeg har ikke et særlig godt kamera, så det er lidt svært at tage de bedste billeder lysmæssigt..

Kyllingespyd:

400 g kyllinge inderfilet
1 rød peberfrugt i store tern
1 stort løg ( skæres i både, og halveres derefter)
1 rød chili ( finthakket)
saften fra ½ citron
olie
salt
frisk hakket rosmarin

- Olie, salt, rosmarin, chili og citronsaft blandes sammen , kyllingen skæres ud i mundrette bidder, og det hele hældes i en frysepose og blandes godt sammen. Lægges i køleskabet i 1 times tid, så det kan trække..

- Spydene lægges i vand, så de ikke brænder på grillen ( jeg brugte en grillpande).

- Kød og grøntsager sættes skiftevis på spydende, og de grilles på alle sider til de er færdige.


Bouillonkartofler:

Kartofler
løg
timian
salt
bouillon ( opløst i vand)

- Kartoflerne skrælles og skæres i skiver. Løgene pilles og skæres i ringe..

- Kartofler og løg lægges skiftevis i lag i et smurt fad, der drysses timian over, og bouillonen hældes over. Til sidst drysses der med lidt salt.

- Steges i ovnen i ca. 1 time ved 175 grader varmluft..


2 kommentarer:

  1. Jeg lavede dine bouillonkartofler, og de smagte herligt! Sikke en masse opskrifter du har oploadet i al den tid jeg har været væk:)

    Knus
    Mariam

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de smager virkelig godt de kartofler, men de er altså bedste når man har lavet lammekølle i ovnen over dem, kun med en rist imellem :-) Så render alt saften fra lammet ned til kartoflerne, og MUMS det er godt..

      Slet