lørdag den 3. maj 2014

Kyllingsalat med karry.


Beklager altså at billedet vender forkert, men jeg kan ikke finde af at vende det herinde.

For et par uger siden fik vi smørrebrød til aftensmad, og der fik vi bla. denne lækre mad. Vi havde fået tærten med asparges og kylling dagen før, så det var resterne af kyllingen derfra, som blev brugt i denne salat, derfor kan jeg altså ikke give en hel præcis mængde på kødet.

Herhjemme er vi ikke særlig glade for en masse "snask", jeg spiser f.eks ikke dressing osv, og derfor er en normal hønsesalat ikke noget vi bryder os om. Så jeg var lidt spændt på hvordan jeg ville have det med denne her, men det smagte skønt. Vil man gerne have mere snask, så tilsætter man jo bare mere cremefraiche, og evt. noget mayo.

Kyllingesalat med karry:

Ca. 1 stort kyllingbryst ( revet i mindre stykker)
1 pakke bacon i skiver ( stegt sprødt og hakkes i grove tern)
2 spsk cremefraiche 18 %
½ rød peber (skåret i små tern)
7 grønne asparges  ( skåret i små stå stykker)
Lidt citronsaft
Karry ( alt efter hvad man selv er til)
Salt,peber.

- Alle ingredienserne pånær salt og peber og citronsaft blandes sammen. Til sidst smages det til med salt/peber og citronsaft.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar