lørdag den 29. oktober 2011

Kødboller i tomatsovs part.2



Her den anden dag fik vi endnu en omgang kødboller i tomatsovs, jeg syntes dog den første version jeg lavede smagte bedst.. Ikke at denne her ikke smagte godt, for det gjorde den bestemt, men den første var bare bedre..

Jeg går aldrig tilbage til at lave den gamle version med at koge kødbollerne først, det bliver simpelthen bare meget bedre, når man tilbereder kødbollerne i sovsen..

Tomatsovs:

2 ds. hakkede tomater
1 stort læg ( finthakket)
1 bakke champignon ( skåret i tynde skiver)
En god håndfuld frisk basilikum ( hakket)
Oregano og salt efter behov
Olivenolie.

- Løgene klares i olien, og champignonerne tilsættes og brunes...

- Tomaterne tilsættes sammen med basilikum og oragano..

- Sovsen småsimre i 20 minutters tid, inden den til sidst smages til med salt. Og hældes derefter i et smurt ovnfast fad med låg.

Kødboller:

500 g. hakket oksekød
1 stor håndfuld frisk basilikum ( hakket)
1 spsk. HP sovs
1 tsk salt
1 æg
havregryn og mel

- Det hele røres sammen, og formes til kødboller. Jeg bruger en spiseske og min håndflade til at forme med.. Bollerne lægges forsigtigt ned i tomatsovsen, låget kommer på, og så skal herlighederne en tur i ovnen ved 175 grader varmluft i 45-60 minutter..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar