søndag den 9. oktober 2011

Skinkestang.




Endnu et indlæg om noget vi fik i sidste uge... Det er en opskrift jeg har brugt mange gange, og en ret jeg har fået i min familie siden jeg var barn.. Men alligevel fik jeg lavet den, så den mislykkedes lidt *Gg* Som i kan se på billedet valgte butterdejen at "dele sig" , tror det er fordi jeg ikke fik rullet det tyndt nok ud, og så skulle jeg nok heller ikke have lavet samlingen i bunden.. Men hvad, det smagte jo fint og som det skulle alligevel *Gg*

Skinkestang:

1 pakke butterdej ( frost) ( husk at tage den ud fra fryseren, så det tør op)
1 pakke skinketern
200 g champignon ( skåret i skiver)
2 spsk sennep
1 bundt puløg ( hakket)
150 g. flødeost natural

- Champignonerne steges på en tør pande, så det mest væske forsvinder..

- Flødeost, sennep, puløg, skinketern og champignoner blandes sammen.

- Butterdejen rulles ud til en stor plade, og fyldet lægges på midten..

- Dejen samles, og stangen lægges på en bageplade og pensles med sammenpiske æg.

- Bages i 30-45 min ved 175 grader varmluft..

Man kan evt. også flette butterdejen , hvis man vil have den ser lidt pænere ud..

Serveres med en god blandet salat..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar