mandag den 4. april 2011

Andebryst med helstegte små kartofler og salat.


I lørdags fik vi denne skønne ret til aftensmad, og nøøøj det smagte godt...

2 stk. andebryst
salt & peber

Andebrystene krydres på skindsiden, og brunes på en varm tør pande, først på skind siden, og derefter på kødsiden.. Derefter steges andebrystet ca. 10 min. på skindsiden, og derefter ca. 10 minutter på kødsiden.. Jeg brugte et stege-termometer til at tjekke om det var færdigt.. Derefter lod jeg brystene hvile i ca. 10 minutter, inden jeg skar dem ud.

1 pose små kartofler
lidt olie
krydderier efter ønske ( jeg brugte en græsk blanding og salt)

Kartoflerne renses og puttes i et ovnfast fad, derefter hældes lidt olie og krydderierne ved, og det hele blandes godt sammen..

Kartofler bages ved 175 grader varmluft i 35-45 minutter..

Sovsen lavede jeg ved at hælde en sjat fløde på panden efter andebrysterne var stegt, derefter tilsatte jeg noget buillion og smagte til med salt & peber...

Salaten bestod af forskellige salat typer, appelsin filetèr, halve stenfrie druer og valnødder..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar