lørdag den 30. april 2011

Tarteletter med høns i asparges



Dette er simpelthen min livret, og jeg laver verdens høns i asparges på verdens letteste måde, og det smager bare himmelsk.. Jeg laver dog opbagningen på slump, så der kommer ikke nogen mål på det.

Høns i asparges:

3 ds. asparges snitter
1 pose hønsekød i tern
mælk
margarine
mel
salt.

En god klat margarine smeltes i en gryde, og der røres mel i, til man har en fin melbolle / evt. flere. Væden fra de 3 ds. asparges tilsættes, og der piskes og piskes, for at få opløst melbollerne.. Der tilsættes mælk, indtil man syntes der er nok sovs, ender det med at blive for tyndt, er det bare at jævne det.. Til sidst tilsættes asparges fra 1 dåse , samt hønsekødet. Når det har stået om små simret et par minutter, smages det til med salt.. Ja jeg ved godt det er madspil, at smide 2 ds. asparges ud, men dem kunne man evt. bruge til noget laks eller noget, jeg vælger dog at kyle dem ud...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar